مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به دو برابر شدن تعداد کلاس‌های درس هوشمند استان در دولت تدبیر و امید، بر لزوم توسعه کلاس‌های درس هوشمند تاکید کرد و این مهم را در راستای کیفیت بخشی نظام تعلیم و تربیت ضروری دانست.
کد خبر: ۴۲۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 14 May 2017
به گزارش خبرگرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سلیمان محبی ، با اشاره به دو برابر شدن تعداد کلاس‌های درس هوشمند استان در مقایسه با  ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: تعداد کلاسهای درس هوشمند استان از 1735 کلاس درس در سال 92 به 3570 کلاس درس در شرایط کنونی رسیده است.

محبی با اشاره به موفقیت بی‌نظیر این اداره کل در زدودن معضل بی‌سوادی در استان تصریح کرد: استان کرمانشاه در سال 92 رتبه 27 کشور  را در حوزه سوادآموزی در کشور در داشت و این در حالیست که با تلاشهای مجموعه سوادآموزی استان این رتبه در سالهای 93 و 94 به ترتیب به هشت و پنج رسیده و در نهایت در سال گذشته به رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.


وی تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان نسبت به سالیان گذشته در همه دوره‌های تحصیلی از دیگر موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در دستگاه تعلیم تربیت بوده است، به نحوی که پوشش واقعی دوره ابتدایی به 99.5 درصد رسیده که در مقایسه با میانگین کشوری آن که 98.5 درصد است آمار در خور توجهی بوده و دستیابی به این مهم در سایه برنامه‌ریزی‌ و تلاش‌های مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت بدست آمده است.

محبی ادامه داد: آسیب‌شناسی کنکورسراسری که افزایش سهمیه کنکور را برای دانش آموزان استان در پی داشت از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید بود که با پیگیریهای انجام شده نهایتا منجر به ایجاد پردیس‌ها و رشته‌های جدید و پذیرش بیشتر دانشجو در دانشگاه‌های استان شد.

وی با اشاره به کسب رتبه هشتم مسابقات ورزشی توسط دانش آموزان استان در کشور طی سال گذشته اظهار کرد: این در حالیست که تا سال 92 هیچ دانش‌آموزی از استان کرمانشاه در مسابقات ورزشی شرکت نمی‌کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهشسراها، آزمایشگاه‌ها و دارالقرآن‌ها در رشد علمی و تربیتی دانش‌آموزان یادآور شد: تعداد پژوهشسراهای دانش‌آموزی استا از یک پژوهشسرا در سال 92 به 22 پژوهشسرا رسیده است.

محبی ادامه داد: تعداد دارالقران‌های استان نیز از دو مورد در سال 92 به 18 مورد رسیده است.

محبی اظهار کرد: تا سال 92 هیچ آزمایشگاه نانوفناوری در استان نداشتیم و این در حالیست که اکنون سه آزمایشگاه نانوفناوری در شهر کرمانشاه برای دانش آموزان راه‌اندازی شده و درصدد افزایش تعداد این مراکز مهم علمی در سطح استان نیز هستیم.

محبی با اشاره به عملکرد موفق آموزش و پرورش کرمانشاه در اسکان بیش از 100 هزار نفری فرهنگیان در سال گذشته و رشد 20 درصدی آن نسبت به سال قبل از آن، اظهار کرد: در شرایطی که تعداد خانه‌های معلم استان تا سال 92 تنها دو مورد بود، این تعداد اکنون به 14 خانه معلم رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه موفقیت بی‌نظیر در توسعه سیستمهای گرمایشی مدارس با صرف هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد ریال، تحقق 90 درصدی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در سال‌های 93 تا 95، رشد 20 درصدی پیش‌دبستانی‌های استان، تشکیل مجمع خیرین سلامت با حضور تعدادی از پزشکان فوق تخصص و متخصص و معرفی دانش آموزان بی بضاعت جهت تامین هزینه درمان آنها، انجام معاینات دندانپزشکی، فلورتراپی و فیشور سیلانت برای همه دانش آموزان ابتدایی استان جهت تامین سلامت دهان و دندان آنها، کسب رتبه نخست کشوری در زمینه آموزش و پرورش عشایر،  ارائه آموزش‌های ضمن خدمت به میزان یازده میلیون نفر ساعتی به منظور ارتقای سطح علمی فرهنگیان از سال 92 تاکنون و مشارکت بیشتر خیرین مدرسه ساز در مدرسه‌سازی در استان را از موفقیت‌های آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.


محبی اظهار کرد: تا سال 92 ده ها فضای ارزشمند آموزش و پرورش به ارزش صدها میلیارد تومان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته بود که از سال 93 با رایزنی این فضاهای تحت تملک از اشخاص حقیقی و حقوقی باز پس گرفته شد.




 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار